Tuesday, August 23, 2011

Raya hampir menjelang

Syawal hampir menjelang Ramadhan makin menghilang, kini warga2 ofis sibuk membawa kuih2 yang telah ditempah seawal bulan Ramadhan dulu. Jika dahulu ibu2 yang tidak bekerja sibuk membuat kuih2 minggu akhir begini, tapi bagi ibu2 yang bertugas minggu ni hanya tunggu masa nak bimbit plastik yang berisi balang kuih je.Kalau dulu masa anak2 masih kechik ada jugak buat kuih2 ni masa hari minggu, hanya nak bagi pengalaman anak2 merasai camana nak buat kuih sendiri, tapi kini order je lah.




Semua balang2 kih ni dah ada tuan empunyanya.Sebut je apa jenis semua boleh didapati.


Hah gamba atas ni bukan duta kuih raya. Ni posing masa tokey kuih sedang sibut dalam proses untuk mengedarkan balang2 kuih tu.

Ini lah antara kuih2 yang telah diorder dan untuk bawak balik ke Segamat Johor. Ada lagi yang belum dapat ni.

Jem nenas untuk tart ni special order, lebih jem memang sedap untuk dimakan. Pastri yang gebu inti yang banyak dengan rasa masam manis yang balance.Sempena Hari Raya bakal menjelang minggu depan, saya ucapkan selamat menyambut kedatangan bulan Syawal yang mulia ini. Maaf zahir dan batin.





1 comment:

  1. Selamat Hari Raya. Maaf Zahir Batin. Jika buat rumah terbuka, jangan lupa announce kat sini.. boleh pakat2 konvoi ke Segamat.

    ReplyDelete

Tulis la apa2 aje......