Thursday, March 22, 2012

Happy Birthday To Me.......

N3 ni  khas dari aku untuk aku. Hari ni juga merupakan  tarikh bagi menghargai dan terima kasih kat mak yang telah selamat melahirkan aku ke dunia ini pada 22 Mac dan aku mula hidup di dunia ni. Kiranya cam meraikan peristiwa two ini one..

Rasanya tidak seorang pun tahu tentang tarikh ini. Sebenarnya meraikankan tarikh lahir ini tidak dijadikan tradisi istimewa keluarga aku sejak dari dulu pon. Setiap birthday hanya berlalu dan pergi begitu saja.
Tidak seperti sesetengah orang, ada yang pasti menerima  bunga,cake, perhiasan intan berlian, surprise party dan segala bagai. Intan berlian ......??? Huh..kalau aku tetibe dapat, dah sesuatu yang tak normal lah tu.......
Sebenarnya aku jenis yang malu kalau orang wish2 tu. Sebab tu laaa kat FB tarikh lahir aku hide kan so takde la menda tu sibok2 nak menganouncekan kat satu dunia. Heee kepoh tol FB tu.

Walau apa pon segala tu tak penting, ada banyak benda yang boleh buat aku bahagia dengan cara aku sendiri. Bernaung dibawah zodiac Aries. Ramalan tentang yang bernaung ngn lambang kambing biri2 ni cam ni ha...

'' Aries adalah pemimpin yang berani bagi mereka yang memimpin, sebagai orang yang bertanggung jawab, sangat jarang mereka akan menggunakan bawahan mereka untuk mendapatkan kepentingan sendiri, namun terkadang hal tersebut memang terjadi.
 Mereka tidak dapat menjadi pengikut yang baik karena mereka terlalu "mengambil bagian". Mereka mungkin tidak mau mematuhi aturan jika mereka melihat tidak ada alasan atau tidak setuju. 
Mereka lebih peduli dengan diri sendiri, baik secara positif atau negative dan  dengan keuntungan diri sendiri dan kepuasan diri sendiri.
 Energi yang dimilikinya membuat mereka sangat agresif, penuh dengan semangat, keras kepala, mudah tersinggung dan protes jika merasa dirinya teraniaya.''....Hmmmm kata ramalan oleh cik google je.

Hanya aku je yang tahu tentang sikap sendiri. Apa yang pasti aku berani dalam memperjuangkan diri yang teraniaya jika aku yakin berada dilandasan yang betul. Pernah memperjuang tentang ini ditahun 1986, rasanya aku telah berjaya membuat perubahan yang besar dalam hidup ini, percubaan yang sangat berani secara sendirian. Biar la aku je yang tahu semua tu......

Akan berusaha untuk memiliki apa yg diidamkan walau apa cara sekali pon, tapi kalau tidak tercapai jugak pasti pasrah, kena semat dalam ingatan pasti ada keburukan jika mendapatnya dan kebaikan dengan tidak dikurniakan apa yg diidam tu.

Semoga hari2 yang berlalu diberkati Allah dan impian yang diimpikan akan muncul. Moga Allah mengurniakan aku 2 impian yang sangat diimpikan. Amat yakin sesuatu yang dipinta itu akan sampai juga samada cepat atau lewat, tetapi jika tidak tercapai juga pasti ada hikmah disebaliknya.Selama ini pon banyak impian yang aku mohon telah dinikmati secara tidak disedari dengan berbagai cara. Sangat2 bersyukur....... 




15 comments:

  1. Salam ulangtahun. Moga hari2 yg dilalui sentiasa mendapat keberkatan dan keredhaan Allah. Amin..

    ReplyDelete
  2. Selamat hari lahir aunty !!! Semoga di panjangkan umur , murah rezeki dan berbahagia di samping keluarga tercinta ... :)

    ReplyDelete
  3. Asmara @ Mohd Rozmi Amir : T.Q very much doakan yg sama juga dari aunty utk you all.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari lahir semoga bahagia disamping keluarga tersayang. Maaf kak Zai terlewat nak ucap.

      InsyaAllah satu hari... tidak ada yang mustahil bila Dia nak memberi atau mengurniakan apa yang dihajat.

      Delete
    2. T.Q kak zai.Saya doakan juga segala yg baik utk kak zai sekelurga.

      Delete
  4. Happy birthday.. mmg selalu tak ingat sbb tradisi family yg convensional yg mmg tak pernah meraikan,tak pernah hug each other, tak mcm budak2 sekarang yg bagi notis sebulan sebelum and hug golek gelantang.. but its always the thought that count :)) satu lagi yg paling penting ialah perangai gaduh tetap gaduh... tu pun dalam dna keluarga jugakk :))

    ReplyDelete
  5. Happy birthday.. mmg selalu tak ingat sbb tradisi family yg convensional yg mmg tak pernah meraikan,tak pernah hug each other, tak mcm budak2 sekarang yg bagi notis sebulan sebelum and hug golek gelantang.. but its always the thought that count :)) satu lagi yg paling penting ialah perangai gaduh tetap gaduh... tu pun dalam dna keluarga jugakk :))

    ReplyDelete
  6. Hahaha ye la x rai birthday tak kisah sangat dlm family kita, dulu birthday sendiri pon kadang2 x ingat. Anyway tq dan thanks utk kak Ann and the gang sebab MENYUMBANG kan lagu happy b.day ramai2 melalui h.phon. Gaduh tetap gaduh rasanya waris dari DNA Hj. Manaf.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhu kami mmg kaki menyumbang :D ops sorry, DNA gaduh tuh makin pudar ikot generasi ;) peace no war.

      Ps/ peristiwa apa pada 1996 tuh? :-)

      Delete
  7. Aiyo camana bole terlepas pandang besday Kak Hanim ni... almaklumla bulan mac ni byk pulak tarikh2 penting yg nk diingati.. kita kongsi bintang yg sama tau... hmmmm tak tahu pulak yg aries ni keras kepala tapi bila diingat2 balik mmg betul.. lembut tapi keras.. camana tu?? apa2 pun happy belated bufday... mine coming soon :) - SK

    ReplyDelete
  8. me fairy ; Nak request group yg sama nyanyi lagi utk next year bole? So bole practice tang pitching mitching mula dari skrg agar lebih harmoni. Peristiwa 1996.....biar la RAHSIA kata CT.

    SK ;TQ, kita under zodiak yg sama, jom test hantuk kepala kt dinding sure susah retak punya. Buat pilihan nak wish ur b.day through FB atau nak dengar through lib. speaker on the day nanti???

    ReplyDelete
  9. happy belated birthday kak... semoga pjg umur murah rezeki Dan sentiasa di bawah lindungan Nya...

    ReplyDelete
  10. aiseymen Kak Hanim.. dah terlewat 4 hari la.. tapi still boleh wish lagi kan... selamat ulangtahun kelahiran yang ke ??? semoga semua yang baik2 je untuk Kak Hanim..

    CeBuLaLaT

    ReplyDelete
  11. Hanis MY ; TQ v. much atas ucapan & doa.

    CeBuLaLat ; Ohhh terharu dan nak nangis tgu ko wish tapi x kisah lah tu.Ulang tahun yg ke berapa? Biar la rahsia kata CT lagi. TQ

    ReplyDelete
  12. Salam kak..Happy Belated Birthday..sorryla terlambat sampai...
    Semoga impian akak tercapai..semoga panjang umur, murah rezeki dan kehidupan diberkati..:-)

    ReplyDelete

Tulis la apa2 aje......