Friday, June 12, 2015

Mungkin kah........

Mungkin kah sicomel ni bakal menghuni rumah kami..
Kronologi sicomel ni :
@  Lahir dari perut ibu kuching yang tidak bertuan dengan 3 ekor adik beradik. Hanya selalu nampak dia diberi makan depan pintu penghuni tingkat 2. Hanya untuk makan sahaja tidak dibenar masuk rumah.

@  Ibu nya bebas kemana sekitar kawasan apartment.

@  Sepanjang tempuh ibu comel ini bunting dia baring tak kira tempat ditangga apartment,,ada sekali betul2 ditengah2 tangga...Ni dah peringkat dia sarat benar.

@  Cukup masa lahirlah sicomel ni bawah tangga bahagian bawah apartment ,,,,tanpa alas apapun hanya atas simen sahaja hanya dengan panas haba badan ibu dan kasih sayang  yang tak berbelah bagi.

Ini adalah sicomel yang paling cantik...adakah mungkin nak tinggal rumah kami ni..


Ketika si ibu keluar mencari makanan budak ni dah kidnap kejab sicomel ni...2 ekor lagi tinggal kat bawah. Lepas main2 dan gomol2 hantar balik kat tinggkat bawah tangga...si ibu dah ada dan nampak runsing anak tak cukup 3.


Kiranya ...ini kuching apartment Palm Terace..ia jadik milik semua,,ada je rezeki dia,,sebab selalu nampak makanan diletak sana. Taip kali penghuni nak naik tangga pasti akan singgah dan main2 dengan comel2 ni.
Si Itam buat garang.. takut nak apa2 kan adik beradik  dia
Gamba semalam,,,makin bulat dan besar dah adik beradik ni. Nak di ambil salah satu kesian pulak memandangkan masih menyusu dan faktor nak pisah adik beradik ni.

7 comments:

  1. alahai.. comel 3 beradik ni khanim. agak2 dah sebulan ke umur comel2 ni? bela la khanim.. buat pengganti puteh..

    PG

    ReplyDelete
    Replies
    1. pengganti puteh kena yg puteh jugak laa

      Delete
  2. Ambik bela semua.. jgn pisahkan.. sedih tau..

    ReplyDelete
  3. alololooo...comel2 semuanya kak hanem..... =)))

    ReplyDelete
  4. kitapun ada kucing merayau.. larat bagi makanjer.. nak simpan dalam rumah memang tak sanggup..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cho zila bagi makan tu pon dah kira buat kebajikan dan rezeki kucing tu sentiasa ada dengan ramai yang bagi makan walau tak perlihara dia.

      Delete

Tulis la apa2 aje......