Sunday, April 30, 2017

Black Si Kucing Grey

Nama saya Black,,walaupun saya sebenarnya grey.
Tak pe lah janji saya selesa duk rumah tuan baru saya ni
Ini lah saya semasa berumur 2 hari baru tanggal pusat. Saya diberanak oleh ibu saya di Melaka bandar bersejarah. Kami 3 beradik,,,namun saya saja yang berwarna gini dan menarik minat tuan baru saya.
Hasil dari ofer tuan saya yang pertama saya diberi kepada tuan baru saya dan berhijrah ke Kuala Lumpur semasa saya sudah berusia sebulan pada Disember 2016. Ini foto saya semasa baru beberapa duduk di rumah tuan baru saya...
Nak kata mewah tak la,,,tapi saya disayangi semua...tidur baring dan nyusu jer lah kerja saya.
Walau saya baru berusia sebulan badan saya cepat besar tak macam seusia dengan rakan yang lain,,,faktor baka mungkin kot.
Nun....di Melaka ibu dan adik beradik saya seramai 2 ekor entah apa nasip mereka sebab dengan cerita 2 ekor adik beradik saya telah bertukar tuan. Namun ibu saya masih ada disana , entah entah dah melahirkan berpuluh ekor adik adik saya yang lain yang berlainan bapa. Selamat hari ibu untuk nya...
Kami semua berlainan warna,,,ibu bertompok hitam,,,2 adik saya puteh dan tompok itam kekuningan.
Kiranya saya ni intan terpilih.

Saya lah kesayangan tuan saya, siang malam membelai dan beri sepenuh perhatian...Tuan saya kata saya saya adalah spesis Russian Blue,,ikut andaian doktor yang merawat saya semasa saya di bawa ke klinik sebab demam aritu....Mana lah mak saya jumpa bapak saya tu,,,ish, ish,...mesti hasil dari pergaulan bebas kat Taman Air Molek tuuu.
Walaupun masa ni saya sudah tidak dapat menghisap susu ibu, tuan baru saya sangat perihati dalam menjaga saya ,,,tiap 3 jam saya disusui dengan botol.Satu hal yang saya buat tiap kali menyusu dengan botol saya pasti gigit puting tu sampai putus,,,akhirnya tuan saya dah tak mau ganti puting tu,,,so terus nyusu dengan puting kontot tu,,,lagi banyak susu yang keluar,,,,saya suka.....
Januari 2017 berat badan saya dah hampir 2 kg....

Ini saya saya pada April 2017...berat saya sudah 4kg
Ini lah saya terkini.Saya tak kuat mengiaw tapi saya kuat makan dan suka gigit manja tangan sesiapa saya yang nak bermain main dengan saya,,  tapi kekadang tergigit ganas sket sebab ramai yang terjerit kuat kala saya mengigit .

6 comments:

  1. comeinye black, jgn nakal2 ..dengar ckp mak tuuu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia makin noty,,tapi patuh ckp tuan,,bila dipanggil balik rumah

      Delete
  2. Replies
    1. dia lah penyeri dalam rumah kami, walau noty gurau main gigit manja, masa dia demam aritu risau,,,siap ulur tangan suh dia gigit mcm selalu.

      Delete

Tulis la apa2 aje......