Thursday, September 7, 2017

Merdeka 2017

Tah apa angin yang meniup semangat ni,,tetiba malam seblum 31 Ogos teragak nak tengok life parade di Dataran Merdeka ,pernah beberapa tahun dulu datang  tapi hampa sebab tak dapat tengok dari jarak dekat. Maka kali ni seawal 7 pagi menaiki LRT terus ke KL.
Tiba sahaja ke destinasi Masjid Jamek ,Ya Allah ramainya yang sedang menuju ke kawasan yang dituju.

Ni dalam keadaan segar lagi,,,tak tau nak cakap bila ada ibubapa yang tolak stroller anak yang kecik berusia beberapa bulan tu ke tempat yang sesak dan panas gini. Anak anak pulak menanggis tak selesa.Jangalah lah wahan ibu ibu dan bapa bapa sian budak...kalau tak ada orang jaga,,,dok je kat rumah tenguk tv.

Setelah beberapa kali mencuba meloloskan diri untuk kempat yang hampir namun tak berjaya,,,peluh dan mula meleleh, cubaan ke 4 kali hanya jarak ini sahaja yang mampu tu pun dari sudut sipi ,,berbagai ragam mula dilihat. ada yang mula nya sepakat duduk so yang dari belakang boleh sama2 tengok,,tiba tiba si baju merah ni bangun sambuil dukung anak ,,,haish yang belakang tengok bentuk badan belakang dia jer lah,,,hati kering betul lah dia nih....
Dari dataran Merdeka kami mencuba mencari ruang nak tengok akhirnya dah nak sampai Sogo,,,dihadapan bangunan EPF,,,hmmmmm jadik lah..

Selesai perarakan tempat duduk ni kosong,,,nak jugak feel duduk situ..
Weiiii hati kering kan abang baju merah,,,mula dia elok duduk , bila start parade dia sesedap rasa bangun dan orang lain tengok bel;akang dia jer,,,,,
Dah malas dah nak pegi lain kali,,,,last lah ni...


3 comments:

  1. tahun ni sesufah solat saya terus ke dataran
    dapat duduk kat seats yang belah dekat tiang bendera tinggi tu
    alhamdulillah

    kan..
    kalau berstroller tu tak payah lah..
    kesian anak

    jumpa tak oramg yang tak reti berdiri masa lagu Negaraku ?
    rasa nak sepak je kan??!! :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa keramaian gini bebagai ragam dijumpa,,sungguh hati kering tah specis apa bila lagu Negaraku dia tak rasa bersalah duduk silang panggung lagi,,,
      Wah terbaik lah u dapat dok kat padang tu pasti berjuang utk dapat tempat sebegitu.

      Paling marah bila depan mata ni anak2 menanggis nak balik sambil ngadu kepanasan tapi boleh kan siibu buat tak tau je sambil marahkan kan anak tu lagi,,,haish....tolong lah

      Delete

Tulis la apa2 aje......