Tuesday, July 17, 2018

Mandi Sungai Lagi

Ke sungai ini lagi untuk keberapa kalinya.Sungai Janda Baik ni memang antara sungai yang sangat disukai. Faktor utama sungai dekat dengan jalan, kereta boleh park tepi sungai je, ada pondok yang boleh disewa, hanya Rm20.00 sahaja kalau nak pondok yang besar lebih lah sikit sewanya,,,tapi amat berpatutan.

Abang Naim berendam lama sambil makan chicken sambil mandi.
Sambil semua mandi sediakan juadah. Bakar ikan , ayam dan mix vagie.


Nasi putih dibawa siap dari rumah dan segala yang untuk dibakar tu dah marinate siap dari rumah. cicah kicap cili padi.
Segala apa pun bakar. Roti bakr dan keledek bakar ni dimakan selepas mandi , dalam keadaan sejuk dan perut kecut dek berendam,,,pasti teramatt sedap segala nih.
Petai pun ada...kebetulan semasa sampai dipondok ni seorang pak cik datang menjual petai. So dengan nasi panas ikan bakar , sambal dan segalanya...sedap.

Dalam kesejukan ambil kesempatan panaskan anggota badan sambil bakar bakar.
Buah kundang ni diberi oleh seorang kawan. Masyallah lama tak makan buah ini, da yang panggil remia. Sangat ranggup dan pastinya masam. tak sama deperti kundang yang dalam pasaran sekarang dari Thailand yang manis warna oren tu. Yang atas ni oroginal kampung punya.
Selepas cuti raya yang banyak gerai makanan belum beroperasi. Dipantry ofis makan celur celur pulak, Yong tou Foo dengan bersoup tom yam.
Bole hadap ni dari pagi sampai petang...terbaik...

2 comments:

Tulis la apa2 aje......