Tuesday, March 29, 2011

Ke Sini Lagi


Hujung minggu 18 Mac 2011 melawat Kak Ann untuk kesekian kalinya. Dengan kesempatan cuti hujung minggu tu ambik Kak Ann kat Dungun dan terus menyusur ke Kuala Terengganu lagi. Terus walk in ke Hotel Grand Continental K.Terengganu. Walau telah cuba pelbagai hotel disini rasa nya agak suka dengan hotel ni sebab bilik yang agak luas. Bilik yang agak luas diperlukan dalam pemilihan sebab disebabkan hanya ada 2 singgle bed, 2 orang akan tidur kat tilam extra yang semestinya jadik orang bawahan katil.  

Pemandangan dari tingkat 10 dari bilik kami.

Bersiap nak keluar cari makan




Semasa keluar untuk mencari makan, terpandang kedai ni, tak tau nak pilih yang mana satu sedap, tapi berdasarkan pemerhatian sebab ramai orang yang makan dalam kedai ni, terus buat andaian kalau ramai mesti makanan kat sini sedap. Masakan utama nasi kukus dan lauk ala Thai.




Kerabu Sohoon dan sotong goreng tepong yang amat ranggup. Kerabu sohoon, sayur dengan sotong & udang segar dan adunan rasa masam, manis dan pedas secukup dan sesedap rasa.


Andaian kami tepat, makan sangat enak, patutlah orang ramai kat kedai ni.Sop pun sedap tapi agak pedas, lain kali kena pesan kurangkan cili yang diketuk tu...




Makan nasi ulam kena makan beralas kertas, sebab tak biasa mintak pinggan nak lapik.Makanan ni dah jadik makanan harian kak Ann sejak dok kat Dungun.


Lepas makan malam, lepak2 kat Dataran Shah Bandar kat tepi laut.

 


Acara melawat pasar payang ni memang wajib tiap kali kesini.Encik D hanya hantar aku dan kak Ann saja kat sini dan  kami berdua berpusing kesana sini. Tidak berniat nak beli kain batik ni,tapi hanya tengok2 saje.

Tiap kali fesyen kain sentiasa berubah dan kali ni sangat mewah dengan manik2 pulak. Harus bila dah dibuat baju berat bertambah dek lebatnya manik2 ni. Maintanance penjagaan pun tinggi.

Penyu pun selalu tukar style

 
Beli serunding daging untk stock abah kat kampung.



Beli ikan segar kat Dungun dalam perjalanan nak hantar kak Ann balik hostel.


Minum petang kat gerai hadapan hostel kak Ann, tepi pantai Telok Gadung.



Walau pun berjalan untuk 3 hari, barang tetap padat.


Selesai perjalanan untuk kali ni.

2 comments:

  1. gambar nih awat lebar semacam? ley edit semula. pilih medium saiz je..

    correction. nasi KUKUS ye. bukan nasi ulam hee

    ReplyDelete
  2. something wrong ngn camera seting kot, ni dah medium size la...O ok 'nasi kukusss'

    ReplyDelete

Tulis la apa2 aje......