Wednesday, March 30, 2011

Persiapan semi akhir

Majlis kahwin adik lelaki bongsu hampir mendatang, ni bakal pengantin perempuan datang KL untuk membeli barang2 hantaran.Aku hanya menemani diorang semasa membeli cincin kahwin untuk bantu dalam acara tawar menawar. Selalunya acara tawar menawar ni berjaya menyusutkan harga hingga ke paras cina kedai tu tak boleh nak berganjak ke harga lebih murah lagi, ok lah hingga rasa puas hati.Sip baik kedai mas selalu sediakan air minuman untuk customer yang dah kering air liur untuk acara menawar ni.

Bakal pengantin dalam proses memilih cincin yang sesuai.

Dalam masa bakal pengantin sibuk buat pilihan yang tukang meneman ni pun sibuk jugakkk acara try try ni,,,


Cuba cuba yang ni pulakkkk .....suke , suke....


Akhirnya tukang peneman merangkap tukang menawar dah tergoda dan terbeliiiii set rantai dan bracelet mas putih ni untk kak Ann. Harap Farhan suke menda ni eh.....Cincin kahwin dan set rantai ni dapt dibeli dan harga pun puas hati sebab dah menawar sehabis air liur.....
Pagi Ahad 27 ke Hulu Langat untuk urusan tempahan cenderahati untuk semua tetamu pada hari majlis nanti. Hajat dihati nak bagi tetamu, dengan beri bunga telur tapi, leceh tiada tenaga kerja nak menguruskan semua tu, so ambik keputusan ini yang mudah. Tapi bunga telur tetap ada hanya kadar sedikit.


Pelbagai pilihan yang ada


Akhirnya ini pilihan muktamat yang berkenan dihati,,,,tempahan akan dihantar ke kampung through courier


Urusan penempahan




Dari Hulu Langat terus ke Jakel Seks 7 Shah Alam, kali ni kami meriah bersama adik dan juga nina & adif.


Acara mengumbah kain telekong dalam membuat pilihan


Akhirnya pilihan yang yang berkenan dapat,,,rasanya pilihan penentuan dibuat oleh si baju biru ni....(bakal pengantin akur jer dan beri bakal kakal ipar buat penentuan.... )



Kali  ni adif & nina tak boring sangat sebab acu ada melayan sementara kaki shopping tengah sibuk mengumbah barang...... Telekong, kain samping, sepasang baju siap dibeli untuk bakal pengantin,,,,dan tukang peneman dan si baju biru pun sama harus membeli untuk diri sendiri juga,,,,,terbeli  4 set cadar ......huh !!!

Pengakhir acara beli belah hari ni,,singah kat tempat carpet untuk tambahan carpet kegunaan kat kampung.Kriteria pemilihan carpet ni ia harus warna suram dan gelap2 sikit memandangkan kat kampung tiada pengurusnya hanya abah sorang...so pilihan warna yang gelap dan suam2 amat membantu.



Sambil tunggu staf carpet ambik  4 keping carpet corak yang sama dari stor.



Lepak2 atas carpet sambil staf carpet mempamerkan corak untuk dibuat pilihan.



Akhirnya nye ini lah hasil tangkapan untuk hari ni. Bermula dari pukul 10 pagi hingga 5 petang.Bonet dan seat paling belakang bertimbun dengan barang2 ni. Hanya satu lagi tugas khas yang agak mencabar nak dilalui, abah dah arahkan kami berdua beradik untuk jemput mulut satu kampung (jemput dari rumah ke rumah). Huh......amalan camni masih diamalkan dari dulu lagi walau pun kad jemputan diberi, dengan jemput mulut ni tetamu akan rasa lebih dihargai dan akan rasa sangat bersalah kalau tak datang....nak ikut hati cara sekarang tag je kat FB kalau yang ada...tapi amalan ni ada baiknya.
Task jemput2 ni akan berlangsung pertengahan Mei nanti...tunggu next entry camna keadaan kitorang naik turun rumah sekampung dengan teks yang dah abah setkan untuk dicakap berulang kali......Insyallah..

1 comment:

Tulis la apa2 aje......